štvrtok 13. novembra 2014

Zapekaná Hokkaido tekvica

A týmto receptom ukončujem Hokkaido sezónu tohto roka, teda aspoň myslím. Posledná oranžová fešanda z úrody mojich rodičov padla za obeť. Veľkosťou naozaj majestátna, ponúkla možnosť poslednej polievke a ešte čosi zvýšilo aj na zapekanie. Vlastne naopak, čo sa nezmestilo do zapekačky - skončilo v polievke.
Tento recept je čiastočne inšpirovaný receptom z Kuchyne Lidl, ale ... Ale vlasy sa mi naježili keď som si tam prečítala že ošúpeme tekvicu a potom ešte uvaríme šľahačku- toto som prehodnotila (kto by to šúpal !!!- ani drahý nie)  a čo ja viem šľahačka ???  Dá sa to aj inak :)


Posledná Hokkaido tejto sezóny

1 tekvica Hokkaido
500 g kyslej smotany
300 g syra (Ementál, Eidam, odporúčam zmiešať aj z nijakým výraznejším)
čerstvý tymián (hmm dala som sušený)
cesnak 
čierne korenie (dávam červené)
soľ 


Postup:
Tekvicu si dobre umyjeme (nakoľko ju nebudeme šúpať) rozkrojíme, vykucháme (teda vyberieme semienka) a nakrájame na tenké plátky (viď fotka). 


Kyslú smotanu si zmiešame s pretlačeným cesnakom (podľa vašej chuti ja som dala asi 1 hlávku :)). Nakrájanú tekvicu osolíme, okoreníme, premiešame a vysypeme do zapekacej misy. Naša tekvica bola pomerne sladká tak som ju osolila, myslite však na to, že aj syry sú dosť slané takže opatrne.


Na vrch tekvice vylejeme smotanu a vysypeme vrstvu nastrúhaného syra a dáme do vyhriatej rúry na 200°C piecť na 50-55 minút. Ak tento recept budem robiť nabudúce, tekvicu si premiešam s tou smotanou do ktorej dám časť postrúhaného syra. Hm - skúste či už takto, alebo tak :).
Takto zapekanú tekvicu môžte jesť len tak, alebo ako prílohu namiesto zemiakov- mňam :).


  

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára